• platforma interactiva servicii publice asista v1.4.5

FORMULARE SI DOCUMENTE UTILE

ACTE NECESARE INREGISTRARII CASATORIEI
Căsătoria se încheie de către ofiţerul de stare civilă la sediul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, al primăriei în a cărei rază de competenţă teritorială îşi are domiciliul ori reşedinţa unul dintre viitorii soţi sau, după caz, la un sediu destinat acestui scop, stabilit de primarul unităţii administrativ-teritoriale respective. Căsătoria se poate încheia în afara sediului serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, al primăriei competente, cu aprobarea primarului. Căsătoria poate fi încheiată la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, la o altă primărie decât cea în a cărei rază teritorială domiciliază sau îşi au reşedinţa viitorii soţi, cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale unde se încheie căsătoria.   Dosarul actului de căsătorie cuprinde, după caz, următoarele documente
FormularObservatii
Declaratie de casatoriese face personal de către viitorii soţi, în scris, la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, la primăria competentă, misiunea diplomatică ori oficiul consular unde urmează a se încheia căsătoria.
02. Documentul cu care se face dovada identităţiiîn original şi în copie
03. Certificatul de naştereîn original şi în copie
04. Certificatul medical privind starea sănătăţii, întocmit pe formular-tip si trebuie să cuprindă menţiunea expresă că persoana se poate sau nu se poate căsători. Certificatele medicale emise de instituţii medicale în străinătate pentru uzul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României trebuie să conţină toate rubricile şi să fie însoţite de traducerea în limba română legalizată, cu apostilă sau supralegalizare, după cazîn original , trebuie să poarte numărul de înregistrare, data certă, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului. Sunt valabile 14 zile de la data emiterii
05. Autorizarea instanţei de tutelă în a cărei circumscripţie îşi are domiciliul cel care cere încuviinţarea pentru încheierea căsătoriei, în cazul existenţei unor impedimente rezultate din condiţiile de rudenie firească sau adopţie, în condiţiile prevăzute de legeîn original
06. Avizul medical, dovada încuviinţării părinţilor ori, după caz, a tutorelui şi autorizarea instanţei de tutelă în a cărei circumscripţie minorul îşi are domiciliul pentru încheierea căsătoriei, în cazul existenţei unor impedimente legate de vârsta matrimonialăîn original
07. Declaraţie din care să rezulte că cei 2 soţi nu cunosc niciun motiv de natură legală care să împiedice încheierea căsătorieise face personal de către viitorii soţi, în scris
08. Documente, traduse şi legalizate ori certificate de ofiţerul de stare civilă, din care să rezulte desfacerea sau încetarea căsătoriei anterioare, dacă este cazul: certificatul de despărţenie sau de divorţ, certificatul de naştere sau de căsătorie, cu menţiunea de desfacere a căsătoriei; sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă, certificatul de deces al fostului soţîn original şi în copie
Cerere-oficiere casatorie in afara sediului primariei
Cerere incheiere casatorie inainte sau dupa implinirea termenului de 10 zile
Centralizator acte necesare casatoriei
ACTE NECESARE SCHIMBARE NUME PE CALE ADMINISTRATIVA
Cererea de schimbare a numelui se depune la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria unităţii administrativ-teritoriale de la domiciliul solicitantului, în nume propriu ori prin împuternicit cu procură specială, sau prin împuternicire avocaţială; în cazul cetăţeanului român cu domiciliul în străinătate, cererea se depune la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria unităţii administrativ-teritoriale de la ultimul domiciliu avut în România, iar dacă nu a avut vreodată domiciliul în România, la D.S.C. - Sector 1
FormularObservatii
Cerere schimbare numese face personal de solicitant,, în scris
02. Certificatele de stare civilã ale persoanei care solicita schimbarea numeluiîn original şi în copie
03. Un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea cãruia sa nu fi trecut mai mult de un an
04. Consimţãmântul celuilalt soţ, în cazul schimbãrii numelui de familie comun purtat în timpul cãsãtorieiîn forma autenticã
05. Autorizarea instanţei de tutelă în lipsa consimţământului prevăzut la punctul 4 de mai susîn original
06. Declaraţia celuilalt părinte, din care să rezulte că este de acord cu schimbarea numelui de familie al minoruluiîn forma autenticã
07. Cazierul judiciar al solicitantuluiîn original
08. Cazierul fiscal al solicitantuluiîn original
09. Orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale
Centralizator acte schimbare nume pe cale administrativa